Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.03.07. - Kwish

Interjuhé a craftingról...

Az NWN Downunder oldal Ferrettel beszélgetett kicsinység az NWN2 tárgykészítési rendszeréről (crafting). Megnevezésre kerül néhány új feat, ergo, lesz mágikus tárgykészítés. Fanfárok, szóljatok!

NWNDU: Úgy tűnt, hogy a crafting (~tárgykészítés) az NWN-ben kissé háttérbe szorult. Emiatt aztán néha kicsit bonyolultnak is tűnt. Az NWN2 megadja arra az esélyt, hogy a craftingot teljesen az alapoktól újraépítsétek. Miként különbözik a tárgykészítés implementálása attól, amit az NWN-ben megismertünk?
Ferret: A crafting átdolgozásába nagyon sok energiát fektettünk. A WotC 3E kiadású szabálykönyvében szereplő crafting igazán csodálatos volt, mert először tette lehetővé a játékosok számára, hogy létrehozzák saját varázstárgyaikat. Van valami magától értetődően nagyszerű és különleges abban, hogy a játékos képes maga elkészíteni a lángoló fegyverét, ahelyett, hogy megvenné valami kereskedőtől. Az NWN kiegészítőiben megismert crafting rendszert továbbgondoltuk a játékunkban. Az NWN2-be bekerül néhány új tárgykészítési skill és feat is!

NWNDU: Mindannyian nagyon izgatottak vagyunk amiatt, hogy milyen részletes lesz a karakterábrázolás a játékban. Az NWN csak a páncélok és a fegyverek változtatását tette lehetővé, a CEP ezt kiegészítette a pajzsok és sisakok módosításának lehetőségével. Milyen tárgyak testreszabását teszi lehetővé az NWN2?
Ferret: A fegyver modellek még mindig alkotóelemekből állnak össze, melyeket össze lehet keverni, illetve össze is lehet illeszteni. Tramell Isaac (vezető grafikus) megmutatott nekem néhány hosszú kard pengét és markolatot, melyek az interneten keresztül érkeztek, aztán összeillesztette őket... nagyon sirály dolog volt. Ezt már ugyan megtehettétek az első részben is (a BioWare nagyon sok igazán szuper dolgot hozott létre az NWN1ben), de az új grafikus kártyák trükkjei miatt a fegyverek sokkal jobban néznek ki. Nagyon sokféle, és igen változatos pajzsok és sisakok közül választhatnak a játékosok, de ezeket nem lehet úgy összekeverni és összeilleszteni mint a fegyvereket. De az alap páncél típusok (mint például a lemezpáncél) nagyon sok kiegészítővel rendelkeznek, melyek közül a játékosok kiválaszthatják a kedvükre valót - itt olyan dolgokra gondolok, mint a vállvédők, karvédők ésatöbbi. Szóval bőséges a választék.

NWNDU: Milyen új craftolási lehetőségek lesznek az egyjátékos kampányban?
Ferret: A tárgykészítő rendszer megváltozásával lehetőségetek lesz arra, hogy recepteket és nyersanyagokat találjatok a kalandjaitok során. A craftolás elsődlegesen a testreszabott tárgyak létrehozására ad lehetőséget, s általában véve az a játékos, aki erre koncentrál jobb cuccokat rakhat össze a boltokban és a kalandok során talált tárgyaknál. Azt akarjuk, hogy aki rászánja az időt és erőforrásokat ezekre a készségekre, valóban úgy érezze, hogy megérte a dolog.

NWNDU: Mindenki örült, hogy a varázspálcák, tekercsek és bájitalok megjelentek az NWN1-ben, de persze mindig van hova fejlődni, és mindig van helye az újításoknak. Vannak arra vonatkozó tervek, hogy ezeket a dolgokat kiegészítitek más tárgyakkal is (például kottákkal), vagy lesznek esetleg fegyver és páncélzat ráolvasások, vagy olyan tárgyalkotás, ami a karakter szintjéhez köthető, vagy esetleg lesznek szabályok a tárgyak újratöltésére vonatkozóan? Mi van a tarsolyotokban?
Ferret: Jelentős változás, hogy létrehoztuk a Mágikus Fegyver és Páncélzat Készítése (Craft Magical Arms and Armors), valamint a Csodálatos Tárgy Készítése (Craft Wondrous Items) képességeket. Így a játékos karakterek most már megbűvölt fegyvereket, páncélokat és seregnyi mágikus tárgyat is létrehozhatnak. Miközben ezt a módosítást elvégeztük alaposan átvizsgáltuk/átdolgoztuk a Fegyverkészítés (Craft Weapon) és Páncélzatkészítés (Craft Armor) skilleket is.
Az alapkoncepciónk az volt, hogy a tárgykészítés rendszer lehetővé tegye a tárgykészítő (vagy tárgykészítők) számára, hogy olyan csecse cuccokat hozhassanak létre, amitől kalandozótársaik a nyálukat csorgatják. E rendszernek az egyik eleme, hogy a fegyver- és páncélzatkészítés milyen módon kapcsolódik a mágikus fegyver és páncélzat készítés képességhez. Normál esetben a megfelelő képességgel rendelkező varázshasználó elvarázsolhat olyan dolgokat, mint például egy acélpenge, hogy egy egyedi jellemzőkkel bíró fegyvert hozzon létre a tárgykészítő elvárásainak megfelelően. De ha a csapatban valaki rendelkezik a fegyverkészítés képességgel, s rendelkezik a megfelelő alapanyagokkal, akkor készíthet akár egy adamantit hosszú kardot is, ami már önmagában véve is igen sirály tulajdonságokkal bír, s ezeket a varázshasználó így teljesen ingyen kapja meg (nem kell érte elhasználni a varázslatait). Így ezek a skillek hirtelen értékessé és keresetté válnak.
A mágikus tárgy készítésének lényege, hogy össze kell gyűjteni a megfelelő alkotóelemeket (ideértve azokat az esszenciákat is, melyeket egy új skill, a Craft Alchemy segítségével kaptok meg), majd ezekkel fel kell keresni egy mágikus laboratóriumot. Ott aztán ezeket a dolgokat össze kell pakolni, majd el kell mondani a megfelelő varázslatot. Van néhány eltérés - nincs például XP költsége a mágikus tárgyak elkészítésének (az alkímiai esszenciák használata ezt helyettesíti), és az arany költséget helyettesítik a szükséges nyersanyagok. Néhány receptet a kalandjaid során is felfedezhetsz.
Végeredményül kaptunk egy sokkal egységesebb tárgykészítési rendszert, ami lehetővé teszi az ezzel foglalkozóknak, hogy néhány igazán szuper felszerelési tárgyat készítsenek el - s a saját igényeik szerint alakítsák azokat.

NWNDU: A különféle kozmetikai, szépítgető változásokat lekorlátozza majd, hogy mit viselhet a craftoló karakter? Már korábban szó volt arról, hogy gyakran a varázslók rendelkeznek a legmagasabb tárgykészítő skillel, bár nem módosíthatják anélkül egy páncél kinézetét, hogy ne költenének el először egy csomó featet annak érdekében, hogy egyáltalán viselhessék a páncélt. Mik az erre vonatkozó terveitek az NWN2 esetén?
Ferret: Többé már nem módosíthatod egy adott páncéldarab, vagy fegyver megjelenését a játékon belül. Nagyon sokféle lehetőséged lesz a tárgy megalkotásakor, de a dolgok meghatározott módon néznek ki - s ha valamit kiválasztottál, akkor az úgy is fog kinézni. Bár ez valami olyan dolog, ami később online előjöhet - mert az biztos, hogy sirály dolog lenne.

NWNDU: Nos, akkor az NWN feltérképezetlen területeire sétálunk most át... a mágikus felszerelési tárgyakhoz. Megjelenik majd a mágikus tárgykészítés? Lehetőségünk lesz majd arra, hogy tervek alapján létrehozzuk saját mágikus vagy "mestermunka" tárgyainkat a megtalált receptek és alkotóelemek (a’la mithril, adamantit, ironwood az NWN1ben) segítségével, vagy a mágikus tárgykészítés nem elsődleges fontosságú jellemző?
Ferret: Lesz mágikus tárgykészítés. A nem-mágikus tárgykészítés olyan alapanyagokat használ, mint amiket te is említettél - lesz mithril, adamantit, de nem lesz ironwood. De lesznek olyan egyéb fa-típusok, melyeket felhasználhatunk, pl. duskwood. Minden alapanyag saját tulajdonságokkal bír (az adamantit fegyverek pl. extra sebzést okoznak), melyek további (ingyenes) előnyök amellett, melyet egyébként a craftolással hozzáadunk a fegyverhez, vagy a páncélhoz. Rendszerünk egyik nagyszerű tulajdonsága, hogy nagyon sok olyan dolog lesz benne, amit igazán érdekes és izgalmas lesz felfedezni. Ha például épp egy bányában kóborolsz, találhatsz majd váratlanul értékes és fontos nyersanyagokat.

NWNDU: Sok modkészítő úgy találta, hogy az NWN egy kissé bonyolult a craftolási receptek és költségek testreszabhatóságában. Mennyire lesz egyedileg beállítható, testreszabható az új tárgykészítési rendszer a modkészítők, vagy akár a DMek számára az NWN2ben? Esetleg jobban alakítható lesz, és ha igen, milyen módon?
Ferret: A tárgykészítés új központi magjának nagyobbik részét Charles Mead (vezető scripter) hozta létre különféle scriptek segítségével. Ennek aztán az a következménye, hogy a rendszer teljesen hozzáférhető a modkészítők számára abban a tekintetben, hogy új recepteket és cuccokat tegyenek a játékba. Ezt személy szerint is tanúsíthatom, mert nekem kellett rögzítenem az összes új receptünket (ami egyébként igazán szórakoztató volt).

NWNDU: Mi az újdonság a receptek/tervek alapján testreszabható tárgyak tekintetében? A megjelenés... a tárgy neve... akár még az ára is, kiválasztható lesz?
Ferret: Ez még nem teljesen eldöntött dolog, bár ez egyértelműen egy olyan jellemző, amit később látni szeretnénk. Most arra koncentrálunk, hogy a központi rendszer olyan jó legyen, amennyire csak lehet. A díszítgetések meg az oldalsó légzsák később is jöhet.

NWNDU: Az MMORPGkben a craftolás hagyományosan egy elég lényeges elem, és nagyon sok NWN PW (persistent world) megpróbálta ezt már lemásolni (bizonyos mértékben, bizonyos sikerrel ez sikerült is nekik). Az MMORPGkel szerzett tapasztalataitok befolyásolták bármilyen módon is az NWN2 tárgykészítő rendszerét? A “Kereskedő iparos“ (“Merchant Crafter”) foglalkozás reális karrier lehet egy becsületes játékos számára valamilyen PWben?
Ferret: Nagyon sok MMOval játszottam, és a tárgykészítés valami olyan dolog volt, ami különféle mértékben nyerte el tetszésemet. Egyértelműen jó információforrás arra vonatkozóan, hogy valami működik, és hogy valami nem működik. Az MMOk rendszerei elképesztő mennyiségű “stressz-teszten“ esnek át, így érdemes ott körülnézni. Mivel szinergia van a skillek között, ez a kooperációra és a kereskedésre ösztönöz. De a modkészítők a végső döntőbírói annak, hogy valamit miként is használnak, s az tuti, hogy mi nagyon sok eszközt adunk a kezükbe amivel elszórakázhatnak.

NWNDU: Végül... nagyon sok időd volt arra, hogy lásd, milyen komplikált is a játék működése. A te háttértudásoddal mi az, ami miatt a legjobban kell izgulnunk? Vagy másképp fogalmazva - mi az a legnagyobb kérdés, amit szerinted az embereknek meg kellene tőled kérdeznie a craftolással kapcsolatban, és mit válaszolnál rá?
Ferret: Az emberek már korábban is kérdeztek a tárgykészítésről én csak egyszerűen boldog vagyok, hogy most már beszélhetek róla. Ahogy az emberek a következő hetekben egyre több dolgot felhoznak majd, biztos vagyok benne, hogy találunk olyan kérdéseket, melyekre szívesen válaszolok, de most ennyi is elég. Érdemes ellátogatni az információra éhező érdeklődőknek a fórumunkra, vagy az oldalunkra. Köszi a lehetőséget.

NWNDU: Köszönjük a ránk szánt időt, és sok sikert az NWN2höz.

Kérdező: Orca
Forrás: Neverwinter Nights Downunder - Crafting interview with Ferret Baudoin, NWN2 Lead Designer



(Vissza)