Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2007.10.09. - Kwish

Thaymount (MotB)

Az IGN kis szösszeneteinek legújabb darabja Thay rémes ormai közé kalauzol el minket, ahol egy rendkívüli varázslóiskola tagjai múlatják az időt (a többi arrogáns Vörös Varázsló mellett)...

Thay Vörös Varázslóit Torilban mindenhol félelem és megvetés kíséri. E varázslók fékezhetetlen ambíciója már számtalan földet háborúba borított szerte a Birodalmakban, s csak az tartja őket kordában, hogy képtelenek megakadályozni a belső háborúikat, s hogy mindig hátbatámadják egymást még a renden belül is. Brutális civilizáció az övék, melynek gazdasága a rabszolgatartásra épül, kormányzói és bürokratái korruptak és hataloméhesek, s az irányító varázsló osztály számára a könyörület gyengeség, az erőszak pedig az erőt jelenti. Állandó háborúskodásban állnak Rashemennel, függetlenül attól a ténytől, hogy az alsóbb osztálybeliek épp olyan származásúak, mint a rashemik - ez egy olyan tény, melyet egyik népcsoport sem hajlandó elismerni - s számtalan alkalommal háborút indítottak már Rashemen ellen, és másokat is erre csábítottak.

A Vörös Varázslók legtöbbje ugyanakkor mulan származású - Mulhorand népével állnak vérrokonságban, és a thayi kultúra és építészet is abban a civilizációban gyökerezik, mely ellen Thay ősei közel 400 évvel ezelőtt sikeresen fellázadtak. A mulanok között elterjedt, hogy leborotválják a fejüket, és hogy tetoválják az arcukat - ez az a közismert jel, melyről az idegenek általában beazonosítják Thay lakóit. A Vörös Varázslók esetében ezeket a tetoválásokat rendszerint mágia járja át, melyet ki is aknázhatnak, ha a szükség úgy hozza - de ugyanakkor ezek az ábrák a megfélemlítés eszközei is.

IGN PEEK #3
1600 x 1200
IGN PEEK #3
1280 x 1024
IGN PEEK #3
1600 x 1200

Nincs olyan hely, ami jobban illene ehhez az engesztelhetetlen társasághoz, mint Thaymount, ez a vulkanikus hegyekből álló terület, mely a High Thay fennsíkjának tetején található. S e hely valóban népszerű célpont azoknak a Vörös Varázslóknak a körében, akik olyan tevékenységbe fognak, amivel kapcsolatban nem akarnak kérdéseket hallani, s ahol nincs szükségük a kíváncsi szomszédokra. E hegyekre felhúzott tornyokat és egyéb komplexumokat hajlamosak elérhetetlen szakadékok mellé építeni, kellően megerősítve és képzett őrökkel ellátva... ámbár tekintettel a rendjükre jellemző szamárlétra-mászó mentalitásra, az ilyesfajta paranoia teljesen indokolt, sőt, talán még alapvető is a túléléshez.

A kiadó varázsló otthonok (ezek azoknak a varázslóknak a tulajdonában álltak, akik elpusztultak a hatalomért folyó harcban) között található egy nem kevésbé védett, kifogástalan hírnévnek örvendő iskola - bár csak azon kiváltságosok előtt áll nyitva, akik egyáltalán tudnak a létezéséről. Ez az Academy of Shapers and Binders (Formálók és Elvakítók Akadémiája), egy titkos intézmény, melyet a lelkek manipulációjának tanulmányozására szenteltek. Az iskola már több száz éves, bár a létezése itt Thaymount-ban még az itt lakó Vörös Varázslók többségének is újdonság lenne.

A mágia más területei - ezek sokkal közvetlenebb módon kapcsolódnak a hatalom és a hosszú élet kézzelfogható növeléséhez - rendszerint nagyobb vonzerőt jelentenek a potenciális Vörös Varázslóknak, akik tudásuk kiterjesztésének módját keresik. De a kiválasztott és meglehetősen vegyes képet mutató keveseknek - az elégedetleneknek, a kíváncsiaknak, a kitagadottaknak és a kétségbeesetteknek - az Akadémia falai között végzett tanulmányok és kísérletek valami idegen vonzerőt testesítenek meg, és a leendő tanítványokat gyakran anélkül rángatják ide, hogy teljesen megérthetnék miért is történnek velük a dolgok.

Az Akadémia kiváló tanulói között igen gyakori, hogy úgy döntenek, még a vizsgáik után is ott maradnak az iskolában és folytatják tanulmányaikat. A legjobbakat közülük talán még ki is választják a vezető tanáraik, hogy legyenek ők is az iskola mesterei, és nem tudnak senkiről, aki visszautasította volna ezt a dicsőséget. Ez a szokatlan "maradási ráta" gyakran a képzés színvonalának köszönhető, bár az is elég gyakori tapasztalat a diákok között, hogy az Akadémia elvégzését követően nem találnak más olyan helyet, ami kielégíthetik intellektuális szükségleteiket.

IGN PEEK #3
1600 x 1200
IGN PEEK #3
1600 x 1200

Az iskola osztályai gyakran teoretikusak, vagy kísérletiek - az itt tanultak közül csak néhány dolog alapszik valami valódi, konkrét eredményen - bár néhányan úgy vélik, hogy az itt elért bizarr és különleges dolgok közül van olyan, ami akár még valóra is lehet váltani. Az Akadémia tudomány ágai gyakran kapcsolódnak bizonyos lelki komlexusokhoz és rigolyákhoz, de a tanulmányok igazi lényege a lélek átvitellel, összeolvasztással, replikációval és a lélek mesterséges létrehozásával kapcsolatos.

Azt mondják, hogy az Akadémia csarnokai és osztálytermei hátborzongatóak, és csak igen ritkán engedik a látogatóknak, hogy belépjenek. Van valami sóvárgó, epekedő érzés, ami szinte mindenben ott lapul - minden egyes bútordarabban, minden gyertyatartóban és háztartási eszközben - talán saját lelkük van, vagy legalábbis egy lélek egy részével rendelkeznek. Még a Vörös Varázslók vészjósló ügyei mellett is a legnagyobb óvatossággal kell megközelíteni azoknak az embereknek a munkáját és intézményét, akik látszólag olyan könnyedén eltekintenek, sőt, aktívan szembeszállnak a törvényekkel, melyekre a valóság szövete épül. Ők a legveszélyesebbek.

Szerző: Eric Fenstermaker, Designer, Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer, Obsidian Entertainment
Forrás: IGN RPGVault - Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer Peek #3





Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.10.08. - Ashenwood (MotB)
2007.10.03. - The Barrow Of The Bear-God - A Medve-Isten Sírdombja (MotB)
2006.11.04. - Crossroad Keep (061027)
2006.10.18. - Arvahn városa (061010)
2006.10.18. - Old Owl Well (061017)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása