Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2007.06.11. - Kwish

Mask of the Betrayer FiringSquad interjuhé (070608)

A FiringSquad is interjuhét készített Kevin Saunders-szel az NWN2 készülő kiegészítőjéről. Az eddig elhangzottakhoz képest megpróbálnak újat mondani, igazán mérsékelt sikerrel... (genasi)

FiringSquad: Először is, az Obsidian elégedett volt azzal, ahogy az NWN2 végül megjelent és elégedettek voltatok a rajongók visszajelzéseivel?
Kevin Saunders: Sok ember iszonyatos munkát tett az NWN25-be, és a csapat teljesítménye igazán csodálatos volt. Nem tudtuk viszont olyan mértékben finomítgatni, szépítgetni a játékot, amennyire szerettük volna. Azóta aztán néhány fontos és nagyobb változást is végrehajtottunk a frissítésekkel, s a Mask of the Betrayer (NX1) kiegészítő az új történet és kampány mellett sok átfogó fejlesztést is tartalmaz majd. A rajongók jól fogadták az NWN2-t, s reméljük, hogy az NX1 még inkább szórakoztatja majd őket.

FiringSquad: Mikor eljött az ideje a kiegészítő fejlesztésének, akkor melyek voltak a fejlesztő csapat fő célkitűzései?
Kevin Saunders: A gyártás perspektívájából az elsődleges cél az volt, hogy sikeresen kezeljük a projekt egészét, vagyis képesek legyünk olyan szinten finomítgatni, szépíteni a játékot, ahogy szeretnénk. Arra törekedtünk, hogy annyi dolgot tegyünk a játékba, amennyit csak lehetséges, de anélkül, hogy túlbecsüljük saját lehetőségeinket. Nagyobb fontosságot tulajdonítottunk a minőségnek a mennyiséggel szemben, annak ellenére, hogy most úgy tűnik, a kampányunk olyan 20 órás játékidővel bír.
Programozási szempontból hangsúlyt helyeztünk arra, hogy támogassuk az NX1 központi, alap designját és fejlesszük az NWN2 általános minőségét, és az eszköztár használhatóságát.
Művészeti szempontból magasabb szintre szerettük volna emelni az NWN2 enginenel kapcsolatos tapasztalatainkat azzal, hogy még több lenyűgöző látképet, lényt és karaktert hoztunk létre, mint ami az NWN2-ben van.
A design szempontjából biztosítani akartuk az NWN2-ben megismert karakterek és történet lezárását; az olyan új eszközök és jellemzők hozzáadását, ami az NWN2 közösség hasznára van. Létre akartunk hozni egy nagyszerű és személyes történetet, melyben érdekes karakterek szerepelnek s pontosan és részletesen ábrázolni akartuk Faerun viszonylag még ismeretlen területét.

FiringSquad: Mit tudsz nekünk mondani a Mask of the Betrayer történetéről?
Kevin Saunders: Egy olyan történetet hoztunk létre (George Ziets, kreatív vezető fejlesztő részvételével), ami egyszerre epikus és személyes is. Még az Obisidian korábbi termékeinél is jobban beleszőttük a történetet a játékmenetbe. A történetben szerepelnek Thay Vörös Varázslói, legalább egy isten, és nagyon sok fontos döntés. A történet meglehetősen sötét, de azért vannak optimista pillanatok.

FiringSquad: Lesznek új játszható karakterek és fajok a kiegészítőben?
Kevin Saunders: Néhány új osztály és faj is bekerül a kiegészítőbe, ideértve a genasit, ami a létsíkok által érintett fajok közé tartozik - az elemi síkokról. A társak kínálata is tartalmaz majd néhány nagyon egyedi és igen érdekes opciót.

FiringSquad: Milyen új helyszínek lesznek a kiegészítőben?
Kevin Saunders: Az NX1 elsődleges helyszíne Rashemen, Faerun keleti része, annak is a Thay határhoz közeli területe. De a játék során egyéb egzotikus helyszínekre is elutazhattok, ideértve más létsíkokat is (bár a történet egyébként nem a létsíkok bejárásáról szól).

FiringSquad: Mi a fejlesztő csapat új kedvenc szörnye a Mask of the Betrayerből?
Kevin Saunders: Hát, nem új lényről van szó, de mindenki szereti a csirkék új repülő rúgó támadását, amit Andrea Bobick animátor készített el. Hogy azt kérded, miért is van szükség arra, hogy egy csirke repülő rúgó támadást is végre tudjon hajtani? Majd meglátjátok... =)

FiringSquad: Milyen egyéb új jellemzői vannak a kiegészítőnek?
Kevin Saunders: Van egy új, nagyobb játékmenet rendszer, melyet a WotC-al együtt fejlesztettünk ki. Ez nem a D&D-ből ered, de azért van valami köze a D&D-hez. Ez az új dolog érinti a harcot és a párbeszédeket is, és komolyan kötődik a történethez és a karakterekhez. A közeljövőben erről több információt is kiadunk.
Nagyon sok új dolgot implementálunk a játékba, ezek legtöbbje azt a célt szolgálja, hogy mind a játékosok, mind az eszköztár használó mod készítők számára tovább szépítgessük az NWN2 használatát. Például betesszük a játékba annak lehetőségét, hogy 2Ds képeket használjatok karakter portréként, az automatikusan generálódó 3Ds portrék helyett.
És persze nagyon sok dolog bekerült a játékmenet oldalán is, ideértve a több mint 50 új varázslatot, a több mint 50 új featet, lesznek új tárgyak, változik a tárgykészítő rendszer ésatöbbi.

FiringSquad: Kap a kiegészítő valami grafikus fejlesztést?
Kevin Saunders: Abszolute. Nagyon sok mindent megtanultunk az NWN2-vel, és képesek voltunk ezeket a tapasztalatokat arra használni, hogy még többet hozzunk ki a játék enginejéből. A környezet, a lények - minden megdöbbentően mutat. Úgy tűnik, mintha az NX1 jelentős grafikus fejlesztésen esett volna át az NWN2-höz képest, viszont a rendszerkövetelmények ugyanazok. Igazából jó néhány optimalizálást végrehajtottunk az NWN2-höz készült frissítésekkel, így az NX1 jobban is néz ki, és jobban is fut, mint az NWN2 a megjelenésekor. Néhány technikai fejlesztést is végrehajtottunk a grafikus engine-en, ideértve a fejlesztett specularity-t és a sokkal fejlettebb sky box-okat.

FiringSquad: Hogy áll jelenleg a kiegészítő, és mikor fog megjelenni?
Kevin Saunders: Épp most készült el teljesen a játék. Innentől már csak a szépítgetés van hátra. Az Atari 2007 őszére ígérte a megjelenést.

FiringSquad: Van már valami arról, hogy az Atari kiadja majd a Neverwinter Nights 3-at?
Kevin Saunders: Várakozásaitoknak megfelelően nem vagyok feljogosítva arra, hogy az ilyen kérdésekre direkte válaszoljak. Jómagam szeretnék az NWN3-on dolgozni.

FiringSquad: Végezetül szeretnél még valamit mondani az NWN2: Mask of the Betrayer kiegészítőről?
Kevin Saunders: Kérem, ne tegyétek a Mask of the Betrayer-t a kiegészítő kategóriába, mikor azon gondolkoztok, hogy mi legyen 2007-ben az év játéka. =) Igen, abban biztos vagyok, hogy olyan ára lesz, mint egy kiegészítőnek, s hogy szükség lesz az eredeti játékra ahhoz, hogy játszhassatok vele. De az új tartalmak minősége és mennyisége miatt mi indítanánk a 2007 Legjobb RPG-je címért.

Kérdező: John JCal Callaham
Forrás: FiringSquad - Neverwinter Night 2: Mask Of The Betrayer Interview




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.06.13. - Mask of the Betrayer CVG interjuhé (070611)
2007.07.12. - Mask of the Betrayer IGN interjuhé (070705)
2007.07.25. - Mask of the Betrayer GameShark interjuhé (070724)
2007.07.30. - Mask of the Betrayer interjuhé a GameSpot-tól (070725)
2007.08.14. - Mask of the Betrayer interjuhé az IGN RPGVaultról #1 (070810)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.05.30. - Mask of the Betrayer Eurogamer interjuhé szemezgetés (070528)
2007.05.02. - Mask of the Betrayer interjuhé a GameSpot-tól
2007.04.14. - Mask of the Betrayer interjuhé a Gamebanshee-től


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása