Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2007.04.14. - Kwish

Mask of the Betrayer interjuhé a Gamebanshee-től

Alig jelentették be a kiegészítőt, máris megjelent egy interjuhé Kevin Saunders-szel a Gamebansheen, mely a Mask of the Betrayer-ről szól. A hivatalos bejelentéshez képest olyan sok újdonság nincs benne, csak infómorzsák.

GB: Mikor kezdődött az NWN: Mask of the Betrayer fejlesztése és mi a tervezett megjelenési időpont?
Kevin Saunders: A Mask of the Betrayer-rel először júliusban kezdtünk el foglalkozni az Atarival, a Hasbroval és a WotC-al együtt - ekkor kezdtük el megfogalmazni az új történetet. Igazából a szemfülesebb játékosok felismerik majd, hogy a Maks of the Betrayer miként is kötődik az eredeti kampányhoz. Nem kezdtük el addig az NX1 (ez a mi rövidítésünk a kiegészítőre), amíg nem fejeztük be az NWN2-t. Nem igazán beszélhetünk még a megjelenési dátumról, de azt elmondhatom, hogy már néhány terület teljesen készen van, és NAGYON JÓL néznek ki. Minden NWN2-nél megtanult dolgot felhasználunk ahhoz, hogy a lehető legjobb eredményt hozzuk ki a dologból.

GB: A szokásos játékmenet kiegészítéseken kívül terveztek valamilyen kiegészítő specifikus fejlesztést, módosítást az enginehez, kezelőfelülethez, vagy multiplayer elemhez?
Kevin Saunders: Az ilyesfajta fejlesztések közül már nagyon sokat megvalósítottunk az NWN2 patcheivel, javításaival - nem akarjuk a játékosokat a Mask of the Betrayer megjelenéséig váratni, hogy egy optimalizált engine és egyéb, a közösség számára előnyös dolgok csak akkor álljanak rendelkezésre. De a válasz igen, természetesen az ilyesfajta fejlesztéseket is folytatjuk az NX1 elkészítésével. =)
Beépítünk néhány olyan kiegészítő-specifikus játékmenet elemet is, ami miatt a Mask of the Betrayer kimagaslik majd az Obsidian korábbi játékai és az egyéb D&D szerepjátékok közül. Például, az idő múlásának fontos hatása lesz a játékmenetre. A Mask of the Betrayer-ben ige jelentős fejlesztéseken esik majd át a befolyás rendszer is. Természetesen ezeket az új elemeket a közösség majd igényei szerint módosíthatja a saját moduljaiban és kampányaiban.

GB: Hogyan kapcsolódik a kiegészítő az eredeti játék kampányához? Milye események történtek, ami miatt újra kalandozni kezdünk?
Kevin Saunders: A Mask of the Betrayer szinte azonnal az NWN2 befejezése után kezdődik. Ugyanazzal a karakterrel indultok (ha akartok), s az ő történetét folytatjátok. (A fegyvereitek és az aranyotok eltűnt, de még mindig meglesz nagyon sok egyéb felszerelési tárgyatok.) Bár a Mask of the Betrayer története kapcsolódik a Neverwinter Nights 2-höz, nem szükséges, hogy végigjátszátok a kampányt - a kiegészítő története önmagában is megáll... ámbár azok a játékosok, akik végignyomták az NWN2 kapmányt felismernek majd néhány utalást az NX1-ből.

GB: Milyen hosszú játékidőt céloztok meg a Mask of the Betrayer-rel? Az új játékosok választhatnak egy olyan opciót is, hogy elkezdenek egy karaktert és egyetlen hosszú kampányként játsszák végig a standard játékot és a kiegészítőt?
Kevin Saunders: Egy sokkal jobban fókuszált kampányt és egy szorosabb történetet céloztunk meg. Várakozásaink szerint a Mask of the Betrayer olyan 15 órányi játékmenetet biztosít. Az NX1-nek van opcionális tartalma is, így a pontos játékidő a jűáték során meghozott döntéseitektől függ majd. Ami a közös végigjátszást illeti, azt tudom mondani, hogy a Mask of the Betrayer ugyaannak a karakternek a történetét viszi tovább, így nyugodtan játszhatjátok egyetlen kampányként az NWN2 alap játékát és a kiegészítőt.

GB: Vannak terveitek új presztízsosztályok, alfajok bevezetésére? Mi a helyzet az epikus szintekkel?
Kevin Saunders: Naná! Beteszünk új presztízs osztályokat (és alaposztályt) meg lesznek új alfajok is. Hamarosan többet is elárulunk, de azt hiszem, izgatottak lesztek a döntéseink miatt. ;) Az egyik presztízsosztály teljesen új, és a WotC kollégákkal folytatott konzultációk eredményeképp alakítottuk ki. Ami a szinteket illeti, az NX1-ben a 30 szintig növeljük a szintkorlátot.

GB: Hány új varázslat, skill és vagy feat kerül be a Mask of the Betrayer-be? Megosztanál velünk valami részletet?
Kevin Saunders: Új varázslatok és képességek tucatjait tesszük a játékba. A varázslatok néhány igazán durva támadó varázslattól (mint pl. burst of glacial wrath) az igen hasznos cuccokig (ilyen pl. a Spell Compendiumból eredő nagyerejű gyógyító varázslat) terjedhetnek. A feateket illetően azokra koncentráltunk, melyek az epikus szintű játékmenethez illeszkednek. Ezek között megtalálható szinte az összes epikus feat a HotU-ból és lesz még néhány új is, amelyeket a WotC segítségével terveztünk.

GB: Terveitek szerint hány új tárgy kerül be a kiegészítőbe? Lesznek teljesen új fegyver/páncél kategóriák, vagy valami észrevehető/említésre méltó változás a tárgykészítés rendszerében?
Kevin Saunders: Könnyebbé tesszük a craftolást azzal, hogy egyszerűsítjük az új recepteket, meg azzal is, hogy a komponensek leírása jobban megmagyarázza azt, hogy mire jók. A kényelem érdekében úgy is tápolni lehet majd a fegyvereket (bűbájjal), hogy nincs kéznél a munkapad, ami jelentősen megkönnyítheti a craftolást kedvelő játékosok életét. Összességét tekintve, igen komolyan dolgoztunk azon, hogy sokkal intuitívebbé, könnyebbé tegyük a tárgyak fejlesztésének folyamatát.
Az NX1 jóval inkább arról szól majd, hogy miként lehet a felszerelést továbbfejleszteni a varázslatokkal - sokkal több esszenciát találhattok majd, és a szerepük is bővül. Találhattok majd új tárgyakat is, de nem lesznek megszokottak, és sokkal erősebbek lesznek, mint az NWN2 tárgyai. Lesznek új fegyver és páncél ábrázolások, de nem igazán beszélhetünk új kategóriákról.

GB: Milyen új környezetet járhatunk be a Maks of the Betrayer-ben? Van valami olyan terület, melyet leírnál nekünk?
Kevin Saunders: A történet elsődlegesen a távoli Rashemenek területén játszódik, közel Thay hírhedt királysága közelében. Gondosan kiválasztotunk néhány meghatározott helyszínt, mint például a hóval fedett Ashenwood-ot. Azzal hogy ehhez a terülelthez kötődünk, lehetővé vált számunkra, hogy létrehozzunk új tileseteket és felszíni elemeket, melyek feltehetőleg hasznosak lesznek a modkészítők számára is.

GB: Milyen új szörnyeket várhatunk a kiegészítőben? Lesz valamilyen új D&D kedvenc?
Kevin Saunders: Nagyon sok klasszikus D&D lény bekerül a játékba, mint pl. treant és a night hag. Nagyon komolyan vesszük a játék háttérvilágát - számos olyan lényt találhattok majd, melyet az Unapproachable East oldalain írnak le. A következő hetekben erről többet is megtudhattok. =)

GB: Ha megjelenik a Mask of the Betrayer,mi lesz a következő lépés az NWN2 számára? Vannak terveitek újabb kiegészítőkre, vagy esetleg beindítotok egy prémium modul programot?
Kevin Saunders: Nos, nem igazán mondhatok ezekről a dolgokról semmit. =P De tartsátok nyitva a szemeteket és a fületeket! Mi (Atari, Hasbro, Obsidian, WotC) minden lehetséges módon támogatni szeretnénk a Neverwinter Nights 2 közösségét.

GB: Köszönjük a válaszokat, Kevin!

Kérdező: Jon "Buck" Birnbaum
Forrás: Gamebanshee - Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer Interview




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.05.02. - Mask of the Betrayer interjuhé a GameSpot-tól
2007.05.30. - Mask of the Betrayer Eurogamer interjuhé szemezgetés (070528)
2007.06.11. - Mask of the Betrayer FiringSquad interjuhé (070608)
2007.06.13. - Mask of the Betrayer CVG interjuhé (070611)
2007.07.12. - Mask of the Betrayer IGN interjuhé (070705)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása