Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2006.09.01. - Kwish

Gamespot update

A Gamespot stáb egy lelkes tagja csekkolta a GC a The Witcher legutóbbi verzióját, a benyomásairól egy rövidke frissítést tett közzé. A bemutató állítólag túlságosan is hasonlított az E3-as anyagra, de ettől függetlenül azért világosan látszik, hogy hol történt változás a játékban. Őszintén szólva, a fordítás során megállapítottam, hogy valóban nincs új a nap alatt...

A prezentáció első felében egy gyönyörű, prerenderelt filmet néztek meg Geraltról, aztán jött a játék bevezetőjeként látható kisebb filmecske, ami megmutatta az átdolgozott Aurora engine képességeit. Első pillantásra a The Witcher világa a Fable világára emlékeztet, bár a TW sokkal részletesebb, s úgy tűnik, hogy a játékosnak sokkal nagyobb szabadsága van a világ felfedezésében, mint Molyneux játékában.

Először a harcot mutatták be, ami valós idejű és meglehetősen gyors üteműnek bizonyult. Geralt mozgása (több mint 200 animáció!) a középkori harci technikákon alapszik. A főhős hat különböző bajvívó-stílusban jártas, ami magába foglalja az acél és ezüst verzióit az erős, gyors és csapat technikáknak. Ezen stílusok mindegyike eltérő szituációkban és eltérő típusú ellenfelek ellen lesz hatékony (pl. az acél-csapat stílus nagyon jól használható egy gyenge tolvaj banda ellen, míg az ezüst-erős stílus akkor hatásos, ha valamilyen nagyobb szörnnyel (pl. vérfarkassal) kerül össze az ember).

A játék során Geralt mágikus képességekhez is hozzájuthat. Erről ugyan még meglehetősen keveset lehet tudni, de a bemutató során láthattunk tűzlabdát, szférikus/gömb-pajzsot (ez utóbbit azt követően láttuk, hogy Geralt a kardjával visszaverte a nyílvesszőket). Beszéltek arról is, hogy Geralt képes lesz mágikus csapdákat lepakolni, melyek megbénítják a rájuk lépő ellenfeleket, és szóba került valamilyen telekinetikus robbanás, és egy elme-befolyásoló erő is, de ezeket nem láthattuk a játékban.

A bemutató következő eleme valamiféle technikai demó volt, melyben láthattuk Geraltot, amint egy festői környezetben sétál, miközben a fejlesztő csapat egy tagja felgyorsította a nappal / éjszaka ciklust, s időjárás effekteket indított el. A nappal / éjszaka ciklus váltakozása meglehetősen impresszív volt az égen átgörgő felhőkkel és a gyönyörű naplementével, mint ahogy az is, amikor a napfényes égbolt átalakult szürke, szitáló, majd szakadó esőt hozó felhőkké, amiből végül igazi égzengés kerekedett. Azt mondták, hogy a játék szörnyei közül sokan csak a napnak egy bizonyos szakaszában másznak elő, illetve csak akkor, ha az időjárási körülmények megfelelőek - emiatt aztán mindig új élményeket hozhat ugyanannak a területnek az ismételt bejárása is.

A prezentáció vége felé bemutatásra került kettő azon bájitalok közül, melyeket az alkímia skill segítségével készíthet el a karakter - az így készült elixírekkel a karakter képességeit lehet felturbózni. Érdekes, hogy e bájitalok mindegyike mérgező, így ha a kedvező hatásuk elmúlik, a karakternek szembe kell néznie néhány igazán csúnya mellékhatással, mint pl. azzal, hogy elveszíti az öntudatát, átmenetileg megvakul, vagy észrevehetően lecsökken valamelyik képessége. Az éjjel-látást biztosító lötyi volt az első melyet bemutattak... ez az egész képernyőt fekete-fehérré varázsolta, amin csak az élő dolgok jelentek meg színesen - leginkább egy hőlátással kapott képhez hasonlított. A második "bájital" az alkohol volt, amitől homályossá, szétesővé vált a kép, s teljesen azt az érzést keltette az emberben, mintha duplán látná a dolgokat. Az alkohol károsan hat Geralt harci képességeire, viszont az italozás eredményeképp sokat fejlődik a karakter szociális, társasági készsége, így például több információt lehet azokból az NPCkből kiszedni, akikkel a bárnál beszélgethetünk.

Eddig még nem jelent meg információ a játék kiadójával kapcsolatban, de a CD Projekt reményei szerint a közeljövőben várható a bejelentés. (Ez ugye már...)

Szerző: Justin Calvert
Forrás: Gamespot - The Witcher Updated Impressions