Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.01.06. - Kwish

Interjuhé a 3.5E szabályok átvételéről

A Sorcerer's Place képviselője készített egy interjuhét Ferret Baudoinnal arról, hogy miként vették át a 3.5E D&D szabályokat a játék készítésében. A játékkal foglalkozóknak nem mond sok újdonságot a történet, csak talán ennyit: változik az XP elosztás rendszere; gold és gray dwarfok lesznek a játékban; kicsit változik a multiclass lehetősége, komolyabb változás a damage reduction esetén.

SP: Az egyik új alaposztály a viszonylag ismeretlen warlock lesz (a Complete Arcane kiegészítőből). Elmondanád, hogy pontosan miért tettétek a játékba, s hogy a játékosok mit várhatnak ettől az osztálytól? Miben különbözik a standard varázsló, vagy épp sorcerer osztályoktól?
Ferret Baudoin: Miután megkaptuk az NWN2 projektet, nekünk, a fejlesztőknek el kellett döntenünk, hogy milyen új, és a D&D számítógépes játékok világában még sohasem látott húzással rukkolunk elő. Egy dolog még sohasem volt az ilyen játékokban, mégpedig új alaposztály s ez már igazán esedékesnek látszott - különösen a WotC új Complete könyvsorozatának fényében.
Szóval, hogy miért éppen a warlock? Mert ez egy olyan osztály, ami teljesen új utat biztosít a varázshasználóknak - egyetlen sima, rosszindulatú csomagban. A warlockok akkor használhatják invokációikat, amikor csak akarják, ami azt jelenti, hogy az egész varázslat memorizálási, meg varázslat szint koncepció nem lényeges nekik. A varázslóknak és a sorcerereknek mindig véges lehetőségeik vannak. Olyasmikkel kell vesződniük, mint a napi varázslatok száma, a varázslatok szintje és a memorizálás. A warlock nagyon jó arra, hogy végigharcoljon tucatnyi csatát egyetlen, zsúfolt számítógépes játék menetében - és nagyon jó az új játékosoknak. Meg persze szórakoztató is :-)

SP: Hogy lesz beállítva az XP/szint határ, és milyen szinten támogatjátok a magasabb/epic karakter szinteket?
Ferret Baudoin: A Neverwinter Nights 2-ben egyáltalán nem lesznek epic szintek. A játékban 20 szint van, teli új featekkel, varázslatokkal, képességekkel, és más dolgokkal. Így ha akarod, még most is eltöltheted az időt a harci képesség meg varázslat lista felett, hogy kitaláld, mi a legjobb módszer arra, hogy lenyomd az ellenfeleidet.

SP: Ragaszkodtok az eredeti Neverwinter Nights multiclass korlátozásaihoz, vagy a Neverwinter Nights 2-ben egy kicsit több lehetőségünk lesz az engedélyezett osztályok tekintetében?
Ferret Baudoin: A multiclass korlátok feloldása játékegyensúlyi kérdéseket vet fel - ezek között vannak jók és rosszak egyaránt. Az egyik dolog, ami aggodalomra ad okot, hogy a kezdő játékosok véletlenül olyan osztályokat választanak egymás mellé, melyek nem működnek jól együtt. Persze azért örülhettek, mert az eddigi három osztály helyett, most már négyet támogatunk. Az egyiket a presztízs osztályoknak tartjuk fenn, ezzel biztosítjuk, hogy az emberek ne szúrjanak ki magukkal. De most már sokkal eklektikusabb karaktereitek is lehetnek majd.

SP: Milyen lesz az XP elosztás a csapattagok, idézett lények, familiárisok stb. számától függően? Hogyan kezelitek a csapatot?
Ferret Baudoin: Chris Avellone (Obsidian tulajdonos, KotOR2 és Planescape: Torment vezető fejlesztője) írja a társakkal kapcsolatos dolgokat. Azután, hogy olyan nagy szeretettel foglalkozott velük, igazi szégyen lenne, ha jelentősen csökkenne az XPd azért, mert magaddal viszed őket. Szóval lesz néhány változás ezen a fronton. Hee hee.

SP: Milyen mértékben építitek be a lovakat a játékba? Lényeges részét alkotják a játékmenetnek, vagy esetleg egy karakterosztálynak (mint pl. a paladinok csataménjei? Vagy egyszerűen csak utazásra és a zsákmány szállítására lehet őket használni?
Ferret Baudoin: Sajnos ez egy olyan dolog, amit pillanatnyilag nem kommentálhatunk.

SP: A Neverwinter Nights-ban és kiegészítőiben megismert szörnyeknél bekövetkezik valami lényeges változás a 3.5E szabályok átvétele miatt?
Ferret Baudoin: A szörnyekkel kapcsolatos legnagyobb változás, hogy a 3.5E szabályrendszerben drámaian megváltozik a sebzéscsökkentés. A 3E szabályokban olyan a sebzés ellenállás, hogy pl. “5/ezüst“. Ez azt jelenti, hogy egy ezüst, vagy bármilyen más mágikus fegyverre van szükséged ahhoz, hogy teljesen megsebezd az ellenfeled. A probléma az, hogy a mágikus fegyverek meglehetősen hétköznapiak a kalandozók között, így nagyon hamar lényegtelenné válik minden olyan sebzés ellenállás, ami nem a fegyverre helyezett bűbáj nagyságától függ. De a 3.5E szabályok ezt megváltoztatták, úgy, hogy még egy +5 hosszú kard sem okoz teljes sebzést - tegyük fel - egy vérfarkasnak. Ez nagyon nagy különbséget jelent bizonyos lények esetében.

SP: Az intelligens szörnyek koncepcióját tovább fejlesztitek az NWN2-ben? Többet láthatunk majd olyat, mikor a szörnyek lehetséges társként viselkednek?
Ferret Baudoin: Ezzel a dologgal nem foglalkozunk. Bár a FR alfajainak seregéből választhattok. Így még több kellemes dolog vár rátok a karakterek létrehozásánál.

SP: Az alfajok (drow) és a presztízs osztályok már korábban megerősítésre kerültek. Felfednél ezen alfajok és a presztízs osztályok közül néhányat?
Ferret Baudoin: A törpék közül hozzáférhető lesz az arany (gold dwarves) és szürke törpe (grey dwarves), avagy duergar. Az arany törpék elsősorban a Great Rift környékéről terjedtek el, ami Neverwinter városától messze-messze délkeletre található. A duergarok pedig egy jóval keményebb faj Underdark tárnáiból, néhány igen kellemes kis immunitással (“Méreg, hah. Emiatt csak az alsóbbrendű fajok aggódnak!“) és egyéb érdekes dolgokkal. A többi alfajjal kapcsolatos bejelentés későbbre várható.

SP: Mondanál valamit azokról a változásokról, melyet a 3.5E update az alaposztályoknál (pl. ranger) okozott? Ezek közöl melyek kerülnek be a játékba, és lesz valami olyan a kampányban, ami kiemeli ezeket az eltéréseket?
Ferret Baudoin: A célunk, hogy olyan sok 3.5E változást beépítsünk a játékba, amennyit csak lehetséges - ugyanis nem mindegyik működik egy számítógépes környezetben. De legtöbb osztályváltozás ilyen, szóval ez a rész elég hűen tükrözi majd a szabálykönyveket. A rangerre vonatkozóan elmondhatok néhány dolgot. A rangernek meg kell választania a harcmodort, ami lehet távolsági, vagy két kezes harc. Néhány képessége megváltozott és sokat töröltek. Ezt azért csinálták, hogy összességében sokkal ösztönzőbb legyen a ranger kiválasztása. (???)

SP: Véleményed szerint a 3.5E szabályokra való áttérés közül melyik jelenti majd a legnagyobb különbséget a Neverwinter Nights 2 esetében az első részhez képest, és miért?
Ferret Baudoin: Az utolsó kérdésed a közepébe trafált a problémának - az osztályok kiegyensúlyozása hatalmas feladat. Szinte mindegyik osztályt módosítani kell, így a játékosok sokkal rendszeresebben kapják majd a jó cuccokat. A harcosok néhány nagyon sirály csak számukra hozzáférhető harci képességet kapnak, a varázslatok változásai a varázshasználókat érintik, ésígytovább. A WotC nagyon jó munkát végzett, így több olyan karakterszint is van, ami nagyon kellemes meglepetést hoz.
Még újabb hírekkel is szolgálunk, ahogy telik az idő, de köszönjük az interjút. Aki kedvet érez, látogassa meg fórumunkat.

SP: Köszönjük, hogy időt szakították a kérdéseinkre.

Szerző: Taluntain
Forrás: Sorcerer's Place - Neverwinter Nights 2 Rules Interview