Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci

Világ
Mitológia
Gothic I
Gothic II
Területek
Csoportok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Így készült

2005.10.19. - Kwish

Gamecloud interjuhé

A GameCloud elkapta egy interjuhé erejére a Gothic brand menedzserét, Stefan Bergert, és készített vele egy kisebb interjuhét. Őszintén szólva, nem robban szét a sok új információtól...

Gamecloud: Először is, milyen volt a reakció a Gothic 2-re?
Stefan Berger: Németországban 2002 novemberében adtuk ki a játékot. Ott nagyon jó értékeléseket kaptunk a sajtótól, és nagyon kedvező volt a visszajelzés a játékosoktól is. Nagyon tetszett nekik a több száz NPCvel benépesített hiteles világ, és a játék egészét jellemző szabadság. A Gothic hardcore játékosainak (és ez egy elég nagy csoport) a játék túlságosan könnyű volt. Ezért is döntöttünk aztán úgy, hogy a kiegészítő nehézségi szintjét megemeljük. A nem-német nyelvterületeken gondjaink voltak az értékesítéssel az kereskedelmi partnerek miatt. Ezért került aztán egy évvel később a boltok polcaira az angol nyelvű verzió. Partnerünk marketing tevékenysége sem volt túlságosan sikeres. A német megjelenés után egy évvel olyan 80% körüli átlagos értékelést kaptunk Amerikában.

Gamecloud: A Gothic 3 fejlesztésénél mi volt a fő fejlesztői célkitűzés?
Stefan Berger: A fő célunk az volt, hogy még hitelesebbé tegyük a játék világot, és még nagyobb szabadságot adjunk a játékosoknak a küldetések során. Így a játék sokkal inkább non-lineáris lesz, mint az elődei. A következő három dolgot fejlesztettük: útkeresés, AI és az NPCk viselkedése. Ezek a legfontosabb dolgok egy szabad, életteli és hiteles világ megteremtésében.

Gamecloud: Mit mondhattok el a harmadik rész történetéről, és arról, hogy miként kapcsolódik az első két játékhoz?
Stefan Berger: A Gothic 1 és a Gothic 2 a Khorinis városának helyet adó szigeten játszódott. A második rész végén láthattuk, ahogy a hős felszáll a kontinens felé tartó hajóra. A Gothic 3 elején nem sokkal azelőtt láthatjátok a hajót, hogy megérkezik a kontinensre.

Gamecloud: Milyen játszható karakterek lesznek a Gothic 3-ban?
Stefan Berger: Hasonló hőssel játszhattok ismét, mint a Gothic 1-ben vagy a Gothic 2-ben. A Gothic sorozat a névtelen hős történetét meséli el, így most is - mint mindig - ő lesz a főkarakter.

Gamecloud: Milyen helyszíneket és környezetet láthatunk majd a harmadik játékban?
Stefan Berger: A Gothic 3 a kontinensen játszódik majd. A földrész északi részén ott vannak a jeges, hóval borította hegycsúcsok, a középső területen a királyság szívében a zöld mezők és erdők, míg délre akár még sivatagot is találhatsz. Minden egyes helyszínen más és más karakterekkel találkozhatsz. Így például a sivatagban rabszolgahajcsárokkal, északon pedig a bátor és hősies északi harcosokkal. Myrtana-ban, a királyság szívében az orkok és emberek élnek egymás mellett. Mint láthatod, nagyon sokféle helyszín és ember lesz a Gothic 3-ban.

Gamecloud: Melyik a csapat kedvenc lénye a Gothic 3-ban?
Stefan Berger: Több kedvenc is van. Az egyik például a hatalmas T-Rex - amíg nem vagytok elég tapasztaltak, meg se próbáljatok harcolni vele... Higgyétek el, esélyetek sem lenne ellene :-)
De vannak olyan békés lények is a Gothic 3 világában, mellyel kapcsolatba is léphettek, mint például a horn rammer nevű lény. Ezek elég békések, de ha megtámadod őket, akkor feldühödnek, és mindenkit megtámadnak, aki csak a közelben tartózkodik. Így aztán talán fel is használhatsz egy csapat lényt más ellenfelek ellen... :-)

Gamecloud: A harmadik játéknak lesz valamilyen multi eleme?
Stefan Berger: A Gothic 3-ban nem lesz MP. A Gothic sorozat egyjátékos játékokból áll. Eddig nem volt egyetlen Gothic játék sem MP résszel. A teljes csapat a Gothic 3 egyjátékos kampányával foglalkozik.

Gamecloud: Milyen más egyedi játékmenet elemek lesznek a Gothic 3-ban?
Stefan Berger: A Gothic sorozat egyik legnagyobb erőssége a hiteles világ. Az élő, életteli világ érdekében nagyon fontos az AI. A Gothicban minden tettre van valamilyen reakció is, így az emberek emlékeznek tetteidre a játék egésze során ÉS mesélnek rólad a többi karakternek... Egy rövid példa: ha megölsz egy birkát, és a farmer ezt látja, akkor elfogja mondani mindenkinek, hogy megölted az egyik birkáját...Így egy farmer sem segít majd neked, amíg nem rendezed az ügyet az első karakterrel (fizetsz neki, megoldasz számára egy feladatot). Ui: ha persze a farmert is megölöd, miután megölted a birkát, senki sem fog tudni a dologról... hacsak nem figyelt ki valaki más.
A másik példa az egész történet... Mivel az orkok megnyerték az emberiség elleni harcot, a játékos választhat, hogy melyik oldalra áll... Szeretnél segíteni az embereknek, vagy az orkok mellé állsz? Lehet, hogy a játékos középen szeretne állni... ha az orkoknak segítesz, az emberek nem örülnek majd neked... Ha pedig az emberek pártjára állsz, és megölsz néhány orkot, vérdíjat tűznek ki a fejedre...
A tettek és az, hogy miként lépsz kapcsolatba a világgal nem kis küldetéseken keresztül valósul meg. Ez a teljes játék részét képezi... és neked kell eldöntened, hogy milyen úton akarsz haladni.
Így a Gothic erősségei a “hiteles és élő, életteli világ“, valamint a “sokféle lehetőség“, mellyel megoldhatod e “hatalmas“ szabad világ problémáit és küldetéseit - “ahol azt teszel, amit csak akarsz“.

Gamecloud: Mit tudnál mondani a Gothic 3 grafikai jellmezőiről?
Stefan Berger: Minden új grafikus jellemzőt támogatunk, mivel teljesen új lesz a játék grafikus motorja. Már a Gothic 1 és 2 is ismert volt erős grafikájáról. A Gothic 2-ben egy karakter közel 1.200 poligonból állt. A Gothic 3-ban most olyan 12.000 poligonból áll majd. Így a grafikusainknak nagyon sok dolguk van, de új lehetőségekkel is rendelkeznek és sokkal részletesebb grafikával és animációval hozhatják létre a karaktereket.

Gamecloud: Mi a jelenlegi státusza a játék fejlesztésének, és mikorra várható a megjelenés?
Stefan Berger: Jelenleg az alfa mérföldkövön dolgozunk (???). Néhány héttel ezelőtt véglegesítettük a szerkesztőt, így most a teljes világ megvalósításán dolgozunk, annak minden részletével együtt.

Gamecloud: Végezetül van valami, amit el szeretnél mondani a Gothic 3-ról?
Stefan Berger: Készítsétek a fegyvereiteket. A kontinens rátok vár, névtelen hősök!

Szerző: John "JCal" Callaham
Forrás: GameCloud - Gothic III interjú


(Vissza)





Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.03.27. - Tavalyi WoG interjuhé összegzés
2006.03.27. - Gothic III - Tavalyi WoG interjuhé összegzés
2006.04.18. - Interjuhé a másolásvédelemmel kapcsolatban
2006.04.18. - Megjelenéssel, verziókkal kapcsolatos interjuhé...
2006.05.03. - RPG Codex interjuhé #1


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása